TADDY BLOG

Miks peaks välimeedia firmad sisu loomisele keskenduma?

 

Viimastel aastatel on erinevad välimeedia liidrid ennustanud “out-of-home (OOH)” meedia kuldajastut. See tähendab, et välimeedia areneb võitmatuks meediumiks, millega on võimalik saavutada pea kõike. Selline retoorika meenutab mobiilse reklaami jutte, kus aastaid öeldi, et “See saab olema mobiili aasta”.

Meedia- ja reklaamiagentuurid on oma arvamust OOH meediast täielikult muutmas tänu selle kiirele digitaliseerimisele, nutilinnade kasvavale arengule, tarbija interaktiivsuse ootustele ja asukohapõhise informatsiooni plahvatuslikule tähtsuse kasvule. Paljud valdkonna spetsialistid usuvad, et on tulemas OOH meedia kuldne aasta.

Välimeedia (OOH) on alati olnud turunduskampaaniate üks kõige olulisemaid platvorme. Sellel on kaks peamist omadust, mis eristavad seda muudest meediumitest.

  • Välimeedia suurimaks eeliseks on selle suurus ja julge kohalolek.
  • See pole sisu turundusele orienteeritud meedium.Televisiooni, raadio, trükimeedia ja interneti puhul on reklaam kõrvaltoode, kus loodud sisu eesmärk on vaatajaskonna tähelepanu tõmmata. OOH meediat mõjutab pigem kinnisvara ise ja selle asukoht. Traditsioonilised välimeedia ettevõtted investeerivad kinnisvarasse, et seal kõigest reklaami kuvada.

IP-põhised digitaalsed ekraanid, mis on paigutatud avalikesse kohtadesse, on samuti OOH olukorda muutnud. Need ekraanid võimaldavad lisaks reklaami näitamisele ka muu sisu edastamist. Reklaam üksi tekitab tarbijates üha rohkem ebausku, kuid selle kõrvale muu sisu esitlemine loob usaldusväärsust.

Paljud juhtivad OOH ettevõtted üle maailma on hakanud sellist meetodit rakendama. Lisaks reklaamile kuvatakse ekraanidel ka näiteks transpordiinfot, ilmateadet, uudiseid, kultuurisündmuseid, kunstikollektsioone ja palju muudki. Tarbijal on võimalik leida ekraanilt ka vajalikku informatsiooni, mis suurendab vaatajaskonna huvi ekraane jälgima. See annab OOH reklaamidele juurde üha enam uusi võimalusi presenteerida end muu informatsiooni kõrval, olles rohkem nähtaval.

Kuna sisuturundus mängib tänapäeval väga suurt rolli, pole OOH meedia omanikud enam pelgalt kinnisvara investorid. Nad peavad astuma järgmise sammu ning alustama ka sisuloomega. Sisu tootmine aitab kaasa nii vaatajaskonna arengule kui ka reklaamikampaania mõjuvamaks muutmisele. Välimeedia ekraan on kui uks tarbija kogemuseni jõudmiseks, nagu on seda televiisor, arvutid, nutitelefonid ja muu.

Välimeedia suureks eeliseks ja erinevuseks eelpool nimetatutest on tema suurem engagement, kuna seda pole võimalik ignoreerida ja vahele jätta nagu internetis/mobiilis. Välimeedia tõmbab tarbijate tähelepanu telefoni- või arvutiekraanidelt. See kaasab nende mõtted loomingulistesse kampaaniatesse igapäevaste tegevuste (nt. kodust tööle minemise) kõrvalt, kus antud reklaam on kõige efektiivsem.

Mõnel meedia ettevõttel on muutumine juba käsil ja teised liiguvad selles suunas. Kindlasti ei lähe see transformatsioon kõigil lihtsalt. Osadel firmadel saab see teekond olema raskem, sest digitaliseerimine toimub oluliselt aeglasemalt või pole veel alanudki. Sellised muutused on teinud sisenemise välimeediasse atraktiivseks, näiteks hiljuti selgus, et Netflix soovib osta välireklaami ettevõtet.

Üks asi on kindel – muutused on tulekul ja need saavad olema väga põnevad. Juba praegu peaksid kõik välimeedia ettevõtted hakkama mõtlema rohkem sisuturundusele, sest peagi jõuab kätte muutunud ja uue OOH aasta.

Allikas: www.adweek.com