TADDY BLOGjcdecaux

Reklaamtahvli ideaalse asukoha valimine : 7 punkti, mida arvesse võtta

Soovid luua edukat välireklaami kampaaniat, mis tõstab su ettevõtte müüginumbrid uuele tasemele? Kõik algab suurepärasest asukohast. Edu ei tule lihtsalt ja eelnevalt tuleb teha korralik eeltöö. Ära muretse – järgnevad punktid selgitavad kõik samm-sammult lahti ja on igat su minutit väärt.

Reklaamtahvlid on olnud ja on ka edaspidi väga efektiivne välireklaami vorm. Ülemaailmsed kulutused välimeediale prognoositakse 2018 aasta lõpuks 33.4 miljardi euro suuruseks, millest ~62% moodustavad reklaamtahvlid.

Uuringud on näidanud, et liiklejad märkavad 74% vaateväljas olevatest reklaamtahvlitest ja 48% loetakse. Tähendab seda, et väga suurt rolli mängib ka välireklaami kujundus. (loe lähemalt eelmisest blogi postitusest). Välireklaami märkavad suurema tõenäosusega 18-35 aastased kui 35-49 aastased.

Need on suured numbrid ja samal ajal kui digiturundus on äärmiselt tugevalt kasvanud, siis ettevõtete omanikud tihti väldivad välimeedia kasutamist, kuna selle efektiivsus on raskesti mõõdetav ja eeldatakse, et reklaamtahvlid on ääretult kallid. Kindlasti ei vasta see tõele ja hinnad on pigem oodatust suuresti soodsamad.

Reklaamtahvlid on väga tulusad – Outdoor Advertising Association of America (OAAA) uuringust on välja tulnud, et iga välireklaamile kulutatud 1 dollar, toob tagasi 5,97 dollarit. Kui soovid, et su kampaania oleks tulus ja edukas, siis tuleb arvesse võtta ja hinnata erinevaid asukoha faktoreid oma reklaamtahvlite valikul.

#1 – Reklaamtahvli nähtavus

Esiteks, reklaamtahvli nähtavus peaks olema otsuse langetamisel number üks prioriteet. Kui reklaamtahvlit on keeruline märgata, siis see mõjutab suurel määral reklaamist tuleneva müügi tekkimise potentsiaali.

Reklaamtahvli nähtavuse hindamisel tuleks arvesse võtta paari asja:

  • Tee kindlaks, et reklaamtahvel on otse liikleja poole

Kurvastav on näha kui palju väga häid reklaamtahvlite asukohti läheb raisku kehva paigutuse tõttu. Tuleb meeles hoida, et klient ei hakka pead pööritama su kunstiteose vaatamiseks. See peab olema loetav väga lühikese aja jooksul, kuna neist enamasti sõidetakse suurtel kiirustel mööda. Veendu, et tahvel on suunatud otse liikleja poole ja oleks talle väga lihtsasti hoomatav.

  • Tee kindlaks, et reklaamtahvel on paigutatud loetavale kõrgusele

Valides kõrghoone otsas asuva reklaamtahvli, tõmbab see ligi vaid kajakaid. Tee kindlaks, et maksimaalse nähtavuse saavutamiseks oleks tahvel paigutatud mootorsõiduki juhi vaatevälja kõrgusele.

  • Vali asukoht, kus puuduvad visuaalsed segajad

Jätkuvalt on näha väga palju reklaamtahvleid, mille nähtavust blokeerivad suured takistused. See on vastuvõetamatu, seega tee kindlaks, et reklaamtahvlit ei varja puud, põõsad, kõrged hooned või miski muu, kuna see langetab kõvasti reklaami tulemuslikkust.

#2 – Liiklusvoog

See on ilmselge, kuid vähem ilmselge on reaalne statistika. Selleks, et näha kõigi reklaampindade läheduses olevat liiklusvoogu, siis suundu maanteeameti lehele.  

#3 – Arvesta oma kliendi üldiste näitajatega

Oma sihtrühma mõistmine on fundamentaalne turunduse osa. Igaüks ei ole su ettevõttele ideaalne klient, seega on äärmiselt tähtis edastada õige sõnum õigete inimesteni.

Kui sa pole kindel, kes su ideaalne klient on, siis tasuks teha samm tagasi ja see välja uurida.

Peale kliendiprofiili mõistmist (vanus, sugu, haridus, suhte staatus, sissetulek, rahvus), peaks arvesse võtma asukohti, kus vastava profiiliga inimesed kõige kontsentreeritumalt paiknevad või liiklevad.

Oletame, et sul on internetis olev riidepood suunitlusega noortele täiskasvanutele. Reklaamtahvli asukoht ülikooli lähedal on palju mõistlikum kui väikeses külas, kus enamasti elavad pensionärid või pensionieelikud.

#4 – Elamu-, kaubandus- või ärirajoon

Kui su reklaami asukohaks on ärirajoon (nt. Ülemiste ärilinnak), siis suure tõenäosusega sealt mööduvad inimesed on igapäevaselt samad – kes lähevad või lahkuvad töölt.

See on suurepärane kui sihtida kohalikke ettevõtteid, kuna su reklaami sisu on nende töötajate mällu täielikult süübinud. Kui soovid aga jõuda suuremate massideni ja rohkemate unikaalsete silmapaarideni, siis tasuks ärirajoonist  eemale hoida ja pigem panustada kaubandusrajoonile.

#5 – Reklaami kaugus ettevõttest

Kui su äri sõltub kohalikest klientidest, siis ei ole mõtet teha reklaami 70km eemal.

Kõige loogilisem otsus sellisel juhul oleks valida läheduses asuvad reklaampinnad. Väga paljud ettevõtted kasutavad maksimaalselt läheduses asuvaid reklaamtahvleid, et köita kohalike elanike, külaliste, tööliste ja turistide tähelepanu (nt. McDonald’s).

McDonald's billboard ad

Ilmselgelt on McDonald’s suur bränd, kuid see ei tähenda, et väiksed ettevõtted ei võiks kohalikke reklaamtahvleid kasutada, et suurendada oma ettevõtte jalajälge- ja brändi tuntust.

#6 – Võta arvesse kliendi kavatsusi

Kas kogu liiklusvoog koosneb inimestest, keda soovid oma reklaamiga sihtida ja veel enam, kas jõuad nendeni otsustamise hetkel?

Oletame, et omad spordirõivaste poodi. Kui on olemas reklaamtahvel suurema tee ääres, mis viib otse suurema konkurendist spordipoe suunas, on see võimalus neid suunata järgmisest mahasõidust enda poodi. Sellega väldiks ka klient potentsiaalsesse ummikusse sattumist, eriti tipptundide ajal.

Pane tähele läheduses asuvaid reklaampindu ja konkurente, kuna see võib olla hea võimalus konkurentidelt kliente enda juurde meelitada.

#7 – Tipptunni liiklus

Suurtes linnades, nagu Tallinnas ja Tartus on ummikud tipptunni ajal vältimatu probleem.

Rush hour traffic

Suurtel teedel, mis suunavad südalinna või sealt välja, on tihti tipptunni ajal väga hõivatud ja liiklus aeglane.

Valides reklaampinna, mis on sellises kohas, võib tuua väga edukaid tulemusi potentsiaalsete klientideni jõudmise osas. Juhtidel ei ole aeglases liikluses muud targemat teha, kui ringi vaadata ja ümbrust avastada – kui nad just nutitelefoni ei näpi.

Kokkuvõte


Välireklaam on suurepärane võimalus jõuda suure sihtrühmani väga lühikese aja jooksul. Tähtis on teha eelnev planeerimine ja vastavalt otsustada endale kõige kasumlikumate reklaampindade kasuks – eelnevad punktid suunavad sind õigele teele.

Kui oled asukohtade suhtes otsusele jõudnud, saad alustada reklaami kujundamisega. (5 disaini nippi eduka välimeedia kampaania loomiseks)

Nüüd ei jää sul muud üle, kui hakata oma välireklaami kampaaniat planeerima. (www.taddy.ee)

Kui see postitus oli kasulik, siis jaga teistelegi! Aitäh sulle!

Allikas : https://airoutdoor.co.uk